سوپاپ کنترل تهویه کارتر چیست چه کاربردی دارد؟
شیر PC معمولاً از یک پیستون و فنر تشکیل شده است که جریان را با خلاء منیفولد و فشار فنر کنترل می کند. شیر PCV در شکل نشان داده شده یک موتور دیزل توربوشارژ میتسوبیشی است و از دو فنر و یک پیستون تشکیل شده است. در محل و کاهش شتاب، نشت گاز از رینگ های پیستون کم است و خلاء بزرگ منیفولد پیستون را به سمت فنر می کشد و جریان هوای سوپاپ را کاهش می دهد. در حالت نیمه بار، گازهای نشتی در میل لنگ کمی افزایش می یابد و خلاء منیفولد متوسط تنها بخشی از پیستون را به سمت خود می کشد و گاز بیشتری از شیر خارج می شود. در حالت شتاب و بار کامل، نشت گاز به حداکثر خود می رسد. به نظر می رسد که خلاء کم منیفولد باعث می شود که فنر پیستون را به عقب براند و حداکثر جریان را از شیر عبور دهد. هنگامی که از توربوشارژر استفاده می شود و هنگامی که فشار منیفولد از فشار میل لنگ بیشتر شد، شعله باز می گردد، دریچه کاملا بسته می شود. در این حالت گازهای داخل میل لنگ نمی توانند از محفظه خارج شوند و با افزایش فشار، گازها از طریق لوله ورودی واقع در پشت منیفولد آزاد می شوند. لوله سبز، لوله ورودی هوای تازه به میل لنگ (و هنگامی که دریچه بسته می شود و شعله باز می گردد، گازها از لوله خارج می شوند)، هنگامی که دریچه باز است، گازهای نسوخته میل لنگ از لوله سبز به سمت لوله هدایت می شوند. شکل زیر زیرسیستم دیگری را در یک موتور توربو دیزل نشان می دهد که خروجی PCV قبل از توربوشارژر قرار دارد و اختلاف فشار باعث می شود که بخارات و گازهای نسوخته به داخل منیفولد ورودی کشیده شوند.
در محل و کاهش شتاب، نشت گاز از رینگ های پیستون به خصوص در لوازم یدکی ام وی ام کم است و یک خلاء بزرگ منیفولد پیستون را به سمت فنر می کشد و جریان هوای سوپاپ را کاهش می دهد. در حالت نیمه بارگذاری، گازهای نشتی در میل لنگ کمی افزایش می یابد و خلاء منیفولد متوسط تنها بخشی از پیستون را به سمت خود می کشد و گاز بیشتری از شیر خارج می شود.
تحت شتاب و در بار کامل، گازهای نشتی به حداکثر خود می رسند، خلاء کم منیفولد باعث می شود فنر پیستون را به عقب براند و حداکثر جریان از شیر عبور کند. هنگامی که از توربوشارژر استفاده می شود و هنگامی که فشار منیفولد از فشار میل لنگ بیشتر شد، شعله باز می گردد، دریچه کاملا بسته می شود. در این حالت گازهای داخل میل لنگ نمی توانند از محفظه خارج شوند و با افزایش فشار، گازها از طریق لوله ورودی واقع در پشت منیفولد آزاد می شوند.
در میل لنگ، آنها با روغن موتور تعامل می کنند تا آن را اکسید کنند. فشار در مهر و موم میل لنگ با ادامه جریان گازها از طریق آن افزایش می یابد. به همین دلیل، می توانید برای سفت کردن گردن، یک واشر، چسب یا روغن کلاه بیندازید. به عبارت ساده، تحت فشار گاز رو به افزایش، سعی کنید کیس را رها کنید و به دنبال ضعیف ترین نقطه بگردید. یک سیستم PCV برای از بین بردن مهر و موم میل لنگ وجود دارد که فشار را در سیستم کنترل می کند. پوشش سرسیلندر توسط گازهای هواکش جدا می شود. تا به امروز، چهار نوع اصلی از این سیستم ها وجود دارد.
سیستم باز
ویژگی این نوع سیستم این است که با جو ارتباط برقرار می کند. در درب تحت فشار گاز خود از طریق دریچه های پنوماتیک انباشته شده است. از نظر محیطی، با توجه به مقدار زیادی مواد مضر موجود در آن، بهترین گزینه نیست. زمانی که این انتشار با بوی نامطبوع گاز و دمای بالا در نزدیکی خودرو همراه باشد.
سیستم تهویه باز
طراحی این سیستم مشابه سیستم قبلی است. اما یک پیش نویس است. با عبور از فیلتر، از طریق یک مجرای مجزا به لجن و از آنجا از طریق تخلیه شیر تنظیم به اتمسفر همراه با گازها منتقل می شود. این سیستم بسیار نادر است. ایرادات زیادی دارد، بنابراین در خودروها به ندرت از آن استفاده می شود.
سیستم جریان بسته
هوای ورودی به کیس، گازها را از طریق یک دریچه مخصوص در شکاف به سمت شیر گاز مانند لوازم یدکی ام وی ام ۳۱۵ سایت دیجی کار شاپ همراهی می کند. این سیستم کمیاب است. این مزایا و معایب روغن موتور با هوا واکنش می دهند.
سیستم استخراج بسته
گسترده ترین سیستم امروزی. گاز انباشته شده در مهر و موم میل لنگ از آن استخراج می شود. سیستم به شرح زیر است: زیرا دریچه گاز در نزدیکی لوله ورودی منیفولد قرار دارد، جایی که شیر PCV و جداکننده روغن قرار دارند. با فشار دادن پدال گاز و باز کردن فلپ، یک منیفولد ورودی در خلاء ایجاد می شود و در نتیجه جریان هوا طولانی تر می شود. در نتیجه یک تماس فشار در لوله شیر ایجاد می شود. این منجر به افزایش طول و باز شدن گازهای میل لنگ در هنگام ورود، ورود به محفظه احتراق و سوختن مجدد می شود.
ارسال در واتساپ ارسال در تلگرام
تبلیغات متنی
خواص میوه ها و گیاهان
مطالب مرتبط
آرشیو ماهیانه
- فروردین ۱۴۰۳
- اسفند ۱۴۰۲
- بهمن ۱۴۰۲
- دی ۱۴۰۲
- آذر ۱۴۰۲
- آبان ۱۴۰۲
- مهر ۱۴۰۲
- شهریور ۱۴۰۲
- مرداد ۱۴۰۲
- تیر ۱۴۰۲
- خرداد ۱۴۰۲
- اردیبهشت ۱۴۰۲
- فروردین ۱۴۰۲
- اسفند ۱۴۰۱
- بهمن ۱۴۰۱
- دی ۱۴۰۱
- آذر ۱۴۰۱
- آبان ۱۴۰۱
- مهر ۱۴۰۱
- شهریور ۱۴۰۱
- مرداد ۱۴۰۱
- تیر ۱۴۰۱
- خرداد ۱۴۰۱
- اردیبهشت ۱۴۰۱
- فروردین ۱۴۰۱
- اسفند ۱۴۰۰
- بهمن ۱۴۰۰
- دی ۱۴۰۰
- آذر ۱۴۰۰
- آبان ۱۴۰۰
- مهر ۱۴۰۰
- شهریور ۱۴۰۰
- مرداد ۱۴۰۰
- تیر ۱۴۰۰
- خرداد ۱۴۰۰
- اردیبهشت ۱۴۰۰
- فروردین ۱۴۰۰
- اسفند ۱۳۹۹
- بهمن ۱۳۹۹
- دی ۱۳۹۹
- آذر ۱۳۹۹
- آبان ۱۳۹۹
- مهر ۱۳۹۹
- شهریور ۱۳۹۹
- مرداد ۱۳۹۹
- تیر ۱۳۹۹
- خرداد ۱۳۹۹
- اردیبهشت ۱۳۹۹
- فروردین ۱۳۹۹
- اسفند ۱۳۹۸
- بهمن ۱۳۹۸
- دی ۱۳۹۸
- آذر ۱۳۹۸
- آبان ۱۳۹۸
- مهر ۱۳۹۸
- شهریور ۱۳۹۸
- مرداد ۱۳۹۸
- تیر ۱۳۹۸
- خرداد ۱۳۹۸
- اردیبهشت ۱۳۹۸
- فروردین ۱۳۹۸
- اسفند ۱۳۹۷
- بهمن ۱۳۹۷
- دی ۱۳۹۷
- آذر ۱۳۹۷
- آبان ۱۳۹۷
- مهر ۱۳۹۷
- شهریور ۱۳۹۷
- مرداد ۱۳۹۷
- تیر ۱۳۹۷
- خرداد ۱۳۹۷
- اردیبهشت ۱۳۹۷
- فروردین ۱۳۹۷
- اسفند ۱۳۹۶
- بهمن ۱۳۹۶
- دی ۱۳۹۶
- آذر ۱۳۹۶
- آبان ۱۳۹۶
- مهر ۱۳۹۶
- شهریور ۱۳۹۶
- مرداد ۱۳۹۶
- تیر ۱۳۹۶
- خرداد ۱۳۹۶
- اردیبهشت ۱۳۹۶
- فروردین ۱۳۹۶
- اسفند ۱۳۹۵
- بهمن ۱۳۹۵
- دی ۱۳۹۵
- آذر ۱۳۹۵
- آبان ۱۳۹۵