پست، استوری یا ریلز؟ کدام در سال ۲۰۲۴ مهم تر است؟
در دنیای امروزی ارتباطات، شبکه های اجتماعی نقش بسزایی را در زندگی ما ایفا میکنند. یکی از محبوبترین شبکه های اجتماعی جهان، اینستاگرام است که به طور مداوم قابلیت های جدیدی را به کاربران خود ارائه می دهد. اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ امکانات جدیدی با نام Reels را به کاربران خود ارائه داد. این امکان به کاربران اجازه می دهد تا ویدئوهای کوتاه، خلاقانه و جذاب را با دیگران به اشتراک بگذارند. آیا Reels می تواند به جایگزینی برای پست ها و استوری ها در سال ۲۰۲۴ تبدیل شود؟ آیا تفاوت های بین پست ویدئو و ریلز را می دانید؟ در این مقاله به بررسی این مسئله می پردازیم.
فهرست عناوین
Toggleتفاوت ریلز، پست و استوری در اینستاگرام
تبلیغات در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، با استفاده از پست های متنی و تصویری، راهی برای جذب مشتریان جدید و بهبود روابط با مشتریان قبلی می باشد. این موضوع بزرگی در شرکت های بزرگ و کوچک معروف است. هدف اصلی این پست ها نمایش محصولات، خدمات و برند شرکت است.
از جمله نوع پست های محبوب در اینستاگرام می توان به پست ها و استوری ها اشاره کرد. اغلب کاربران اینستاگرام برای ارتباط مستقیم با دوستانشان از این دو نوع پست استفاده میکنند.
اما ممکن است که برخی افراد بین پست، استوری و ریلز اینستاگرام تفاوت هایی را مشاهده کنند. در این مقاله قصد داریم تفاوت ها و کاربردهای این سه نوع را بررسی کنیم و به بررسی مزایا و معایب استفاده از هر یک از آنها بپردازیم.
بسیاری از افراد اهمیتی برای تفاوت ها بین پست های اینستاگرام و استوری ها قائل نیستند و فکر می کنند که هر دو نوع پست به یک اندازه مفید عمل میکنند. اما حقیقت این است که هرنوع پست مخصوصا روشی مناسبی برای ارتباط با دسته ای خاص از مخاطبان شما است. پست های اینستاگرام عموما خوانش یک تصویر و یک توضیح مختصر هستند. باعث می شود تا محتوای نمایش داده شده توسط کاربران دیده شود و باعث جذب توجه کاربران شود.
استوری ها ابزاری هستند که به شما اجازه می دهد محتوایی را برای ۲۴ ساعت نمایش دهید. این نوع تبلیغات بخاطر نویز کمتری که در پست های روزانه ایجاد میکند در بین کاربران بسیار محبوب است. در عین حال، شما مجازید صدها عکس و ویدیویی که در ۲۴ ساعت به اشتراک می گذارید را ببندید. به همین دلیل، استوری ها بسیار محبوبیت دارند و به همین دلیل در مورد استوری، مخاطبان کمتری را درگیر میکنند. ریلز اینستاگرام یک درگاه بین استوری ها و پست های روزانه است. ریلز در واقع یکی از جدیدترین قابلیتهای اینستاگرام است که با استفاده از آن کاربران میتوانند ویدیوهای بسیار کوتاه را در قالب ریلز منتشر کنند. مزیت ریلز این است که این ویدیوهای کوتاه نسبت به ویدیوهای طولانی بازدید بسیار بیشتری دارند. برای افزایش بازدید ریلز های خود می توانید از سرویس خرید ویو ریلز اینستاگرام استفاده نمایید.
فرق ریلز، پست و استوری در اینستاگرام چیست؟
تفاوت ها و کاربردهای این سه را بررسی میکنیم:
-
تفاوت بین ریلز و استوری اینستاگرام
ریلزها در اکسپلور نمایش داده میشوند و کاربران میتوانند در استوری هایشان آنها را به اشتراک بگذارند. ریلزهای آپلود شده مانند پستهای IGTV، در قسمت اختصاصی پروفایل شما ظاهر میشوند. ریلز اینستاگرام به شما اجازه میدهد استوری های متعددی را در قالب یک پست بارگذاری کنید.
بنابراین ریلز میتواند روش مناسبی برای مطرح نمودن داستان ها، آموزش های طولانی و دیگر مطالب در یک پست باشد. همچنین می توانید به عنوان یک راه بین تبلیغات کارمندان و برند ها استفاده کنید. به طور مثال، شرکت ها می توانند استوری هایی را برای معرفی کارکنان مختلف ایجاد کنند و آنها را در قالب یک ریلز در پروفایلشان در زمان های مختلف قرار دهند. برای افزایش بازدید استوری هایتان، می توانید از سرویس خرید ویو استوری اینستاگرام استفاده نمایید.
-
تفاوت بین ریلز و پست اینستاگرام
تفاوت اصلی در ریلز و پست ها می تواند به نوع کاربری این ۲ نوع اشاره کند. پست ها در اینستاگرام معمولا به منظور نمایش تصاویر و ویدئوها با متن خلاصه ایجاد میشود. با توجه به اینکه بدون توجه به طول مطلب نوشته شده در پست ها، هر چیزی که می خواهید را میتوانید بنویسید. در واقع مهمترین تفاوت ریلز و پست اینستاگرام محدودیت مدت زمان است. در قسمت پست شما امکان آپلود یک دقیقهای و حتی ویدیوهای پنج دقیقهای (در ۵ اسلاید) ممکن است داشته باشید (البته این محدودیت در مورد IGTV تا ۱۰ دقیقه نیز قابل افزایش است.)، اما در ریلز شما فقط میتوانید ویدیوهای ۱۵ تا ۹۰ ثانیه ای را به اشتراک بگذارید.
به عبارت ساده تر، می توانید پستی را با عکس و توضیح کامل ایجاد کنید. اما در ریلز ها، محتوای شما معمولا بیشتر و عمیق تر خواهد بود. با توجه به محدودیت های مطلب قابل پخش شده در پست ها، برخی از کاربران تصمیم می گیرند تا پست ها را با عناوین جذاب ایجاد کنند تا محصولشان و چیزهای دیگر که انتخاب کرده اند، معرفی کنند.
تفاوت های ریلز و پست ویدئو عبارتند از:
پست ویدئو و ریلز هر دو قابلیت هایی هستند که امکان به اشتراک گذاری ویدئوها را در اینستاگرام فراهم می کنند، اما تفاوت های زیادی نیز بین آنها وجود دارد. در حقیقت، ریلز ترکیبی از پست ویدئو و استوری ها است.
۱٫ طول مدت زمان ویدئو
یکی از تفاوت های اساسی بین ریلز و پست ویدئو، استفاده از طول محدود زمانی است. در حالی که شما می توانید ویدئوهای تا ۶۰ ثانیه را در پست ویدئو به اشتراک بگذارید، ریلز تنها به شما اجازه می دهد تا ویدئوهای ۱۵ ثانیه ای را به اشتراک بگذارید.
۲٫ ابزارهای خلاقیت
ریلز ابزارهای خلاقانه تری را ارائه می دهد که می توانید از آنها برای ویرایش و مونتاژ ویدئوها استفاده کنید. این ابزارها شامل افکت ها، موزیک، تایمر و صدای محیط هستند. به علاوه، شما می توانید صدای ویدئو را خاموش کنید و صدای موسیقی را اضافه کنید.
۳٫ محتوای روزانه روی پروفایل
پست ویدئوها به طور دائمی در پروفایل شما ثبت می شوند و همچنین به صورت شبکه ای در صفحه اصلی کاربران نمایش داده می شوند. از طرفی، ریلز در فهرست های جداگانه در همان صفحه اصلی کاربران نمایش داده می شود و پس از ۲۴ ساعت از دسترس خارج می شود.
۴٫ پاسخدهی و تعامل
همانطور که استوری ها در قسمت بالای صفحه نمایش شما پخش می شوند، ریلز هایی که در پروفایل شخصی شما قرار دارد نمی توانند در مورد پاسخ گویی و تعامل با دیگران استفاده شوند. اما وقتی شما یک ریلز در پست نیوزفید خود به اشتراک بگذارید، بعداً می توانید به نظرات و بازخورد های دیگران پاسخ دهید و با دیگر کاربران تعامل کنید.
ریلز، پست یا استوری؟
پست ها، استوری ها و ریلز ها همه ویژگی های خود را دارند و بسته به هدف و استفاده شما می توانند مفید باشند. اگر می خواهید ورود جدیدی در پروفایل خود ایجاد کنید و ویدئوهای کوتاه و خلاقانه را با دیگران به اشتراک بگذارید، ریلز بهترین گزینه است. استوری ها می توانند برای به اشتراک گذاشتن لحظات روزمره، دیدنی ها یا حتی تبلیغات برند شما استفاده شوند. اما اگر می خواهید یک ویدئوی تا ۶۰ ثانیه ای را به اشتراک بگذارید و در پروفایل خود نگه دارید، پست ویدئو بهترین گزینه است.
مزایای انتشار ویدئو به صورت ریلز اینستاگرام
ریلز اینستاگرام چند مزیتی دارد که می تواند به کسب و کارها و همچنین افرادی که از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند ارزشمند باشد. همانطور که قبل تر نیز اشاره کردیم، ویدیوهای کوتاه ریلز نسبت به ویدیوهای طولانی بازدید بسیار بیشتری دارند. علاوه بر آن ریلزها مانند پستها، امکان ورود به اکسپلور اینستاگرام را دارند. ریلز ها همچنین باعث افزایش شانس ریلزها مانند پستها، امکان ورود به اکسپلور اینستاگرام را دارند. افزایش تعامل با مخاطبین نیز از دیگر مزایای ریلز می باشد. چندین مورد شامل موارد زیر است:
- جلب توجه: با بهره بردن از ریلز به راحتی توجه کاربران را جلب می کنید. این روش می تواند منجر به بهبود نسبت تبدیل و توجه مشتریان شود.
- بهترین پشتیبانی و همکاری: ریلز اینستاگرام یک راه بسیار مفید برای کاربران است تا به تمام محتوا هایتان در زمان واقعی پاسخ دهند.
افزایش بازدید ریلز نسبت به پست های معمولی
هدف هر کسب و کار این است که به اندازه کافی مشتری داشته باشد. داشتن یک طرح خوب در رابطه با راه های افزایش بازدید مطلب در اینستاگرام نیز به عنوان یک بخشی از استراتژی کسب و کار برای شما ممکن است کاربرد داشته باشد.
زمانی که به جای تبلیغات سنتی روزانه (در یک پست) ریلز ایجاد می کنید باید منتظر بمانید تا مشتریان بخوانند و سپس پاسخ دهید. بهتر است:
– متن خوانا و روان (مورد تحسین کاربین)
– متن مناسب به تمام موضوعاتی که از آنها می نویسید (مورد تحسین کاربر)
– متن دلچسب و جذاب استفاده شود.
برند ها در اینستاگرام باید در نظر بگیرند که ریلز با همان هدف بارگذاری استوری سازی است. این به اندازه کافی جذاب است که کاربران این ویدیوهای کوتاه را به راحتی ببینند و حتی زمان چک کردن لایک ها در گوشی های آنها هم زیاد است.
نتیجهگیری
در سال ۲۰۲۴، Reels احتمالاً به طور مداوم رشد خود را ادامه خواهد داد و می تواند جایگزین قابل توجهی برای پست ها و استوری ها شود. با ارائه امکانات جدید و ویژگی های خلاقانه تر، در حال حاضر بسیاری از کاربران بیشتر ویدئوها را به ریلز ترجیح می دهند. اما تصمیم نهایی در اختیار شماست که بر اساس هدف و استفاده تان، بین پست ویدئو و ریلز چه را انتخاب کنید. برای دسترسی به جمعیت بزرگی از کاربران و افزایش شناخت برند شما در شبکه های اجتماعی، به شما توصیه می شود تا از خدمات مای ممبر استفاده کنید. مای ممبر امکاناتی برای خرید فالوور، لایک و ممبر در شبکه های اجتماعی ارائه می دهد تا به شما کمک کند تا به عنوان یک برند پرطرفدار و قابل اعتماد در شبکه های اجتماعی شناخته شوید. با مشاهده ویدیوهای Reels یا پست های ویدئویی جدید خود، فرصت را از دست ندهید و استفاده از خدمات مای ممبر را تجربه کنید.
ارسال در واتساپ ارسال در تلگرام
تبلیغات متنی
خواص میوه ها و گیاهان
مطالب مرتبط
آرشیو ماهیانه
- فروردین ۱۴۰۳
- اسفند ۱۴۰۲
- بهمن ۱۴۰۲
- دی ۱۴۰۲
- آذر ۱۴۰۲
- آبان ۱۴۰۲
- مهر ۱۴۰۲
- شهریور ۱۴۰۲
- مرداد ۱۴۰۲
- تیر ۱۴۰۲
- خرداد ۱۴۰۲
- اردیبهشت ۱۴۰۲
- فروردین ۱۴۰۲
- اسفند ۱۴۰۱
- بهمن ۱۴۰۱
- دی ۱۴۰۱
- آذر ۱۴۰۱
- آبان ۱۴۰۱
- مهر ۱۴۰۱
- شهریور ۱۴۰۱
- مرداد ۱۴۰۱
- تیر ۱۴۰۱
- خرداد ۱۴۰۱
- اردیبهشت ۱۴۰۱
- فروردین ۱۴۰۱
- اسفند ۱۴۰۰
- بهمن ۱۴۰۰
- دی ۱۴۰۰
- آذر ۱۴۰۰
- آبان ۱۴۰۰
- مهر ۱۴۰۰
- شهریور ۱۴۰۰
- مرداد ۱۴۰۰
- تیر ۱۴۰۰
- خرداد ۱۴۰۰
- اردیبهشت ۱۴۰۰
- فروردین ۱۴۰۰
- اسفند ۱۳۹۹
- بهمن ۱۳۹۹
- دی ۱۳۹۹
- آذر ۱۳۹۹
- آبان ۱۳۹۹
- مهر ۱۳۹۹
- شهریور ۱۳۹۹
- مرداد ۱۳۹۹
- تیر ۱۳۹۹
- خرداد ۱۳۹۹
- اردیبهشت ۱۳۹۹
- فروردین ۱۳۹۹
- اسفند ۱۳۹۸
- بهمن ۱۳۹۸
- دی ۱۳۹۸
- آذر ۱۳۹۸
- آبان ۱۳۹۸
- مهر ۱۳۹۸
- شهریور ۱۳۹۸
- مرداد ۱۳۹۸
- تیر ۱۳۹۸
- خرداد ۱۳۹۸
- اردیبهشت ۱۳۹۸
- فروردین ۱۳۹۸
- اسفند ۱۳۹۷
- بهمن ۱۳۹۷
- دی ۱۳۹۷
- آذر ۱۳۹۷
- آبان ۱۳۹۷
- مهر ۱۳۹۷
- شهریور ۱۳۹۷
- مرداد ۱۳۹۷
- تیر ۱۳۹۷
- خرداد ۱۳۹۷
- اردیبهشت ۱۳۹۷
- فروردین ۱۳۹۷
- اسفند ۱۳۹۶
- بهمن ۱۳۹۶
- دی ۱۳۹۶
- آذر ۱۳۹۶
- آبان ۱۳۹۶
- مهر ۱۳۹۶
- شهریور ۱۳۹۶
- مرداد ۱۳۹۶
- تیر ۱۳۹۶
- خرداد ۱۳۹۶
- اردیبهشت ۱۳۹۶
- فروردین ۱۳۹۶
- اسفند ۱۳۹۵
- بهمن ۱۳۹۵
- دی ۱۳۹۵
- آذر ۱۳۹۵
- آبان ۱۳۹۵